fredag 17 maj 2013

More than distance between us - 4















"En dröm" mumlar jag andfått. Jag känner på min panna som är kall svettig.
Jag suckar buttert och kollar på klockan. 7 på morgonen.
Jag försöker somna om men mardrömmen gör det svårt.
Jag drömde om att jag åkte till Selena och så var Justin där. När jag öppnade ytterdörren blev jag chockad så klart.
"Vad menar du? Justin och jag har varit ihop i ett år"
Selenas röst spelas upp i huvudet hela tiden. Jag reser mig upp och vandrar iväg mot badrummet.
Jag sköljer mitt ansikte så att det ser fräschare ut.
När jag stapplat nerför trappan har mamma och pappa redan åkt. Hur kan de jobba när det är sommarlov?
Jag skakar på huvudet samtidigt som jag tar vattenflaskan och dricker upp innehållet.
Jag tar min mobil som ligger på köksbordet och låser upp.
10% batteri kvar. "Fan" svär jag.
Jag kopplar in laddaren och snart laddas den igen. Nytt meddelande på kik. Jag är nästan säker på att det är Scarlett men det är Selena.
Jag funderar över om jag ska kolla men gör det av ren nyfikenhet.
Även fast jag inte gillar henne just nu så kanske har hon skrivit något vettigt.
Jag måste prata! Ring när du har tid. Men om du inte kommer ringa idag tills klockan 1 så ringer jag väl själv
Hon låter lite sträng eller i alla fall irriterad. Men det borde ju vara jag som är irriterad inte hon.

Efter 2 timmar ger jag upp. Jag hade suttit och gjort sten sax påse med mig själv och tumbrottning i en evighet.
Jag trycker på ring. Och snart kommer Selenas bild upp på skärmen:

 Den bilden är supergammal.
Jag trycker telefonen mot örat och signalerna går fram.
"Jag trodde inte du skulle ringa" pustar Selena ut lättat.
"Ja... vad ville du?" säger jag bekymrat.
"Berätta sanningen." svarar Selena.
"Vilken sanning?" undrar jag men försöker inte låta så intresserad vilket jag egentligen faktiskt är.
"Om Justin" säger hon bara. Va? Jag vill inte ens veta något om honom.
"Jag är inte på humör att prata om... honom"
"Men han var otrogen mot dig" hon låter stressad på rösten som om hon tror att jag kommer lägga på.
"Ja jag vet han var otrogen mot dig. Men du besvarade kyssen. Jag såg det! Jag skulle aldrig göra något sådant mot dig" Jag hör hur hon sväljer. Jag antar att hon har gråten i halsen vilket jag snart uppenbarligen också kommer få.
"Men han var otrogen innan han var det med mig" förklarar Selena.
"Säkert" suckar jag ironiskt.
"Det är sant! Jag såg hur han kysste en annan tjej som var blondin!" fortsätter hon. 
"Om du vill hitta på en lögn så måste du komma på något bättre för jag tror dig tyvärr inte.."
"Men vänta!!"
"Hej då Selena" jag stänger av. Nu låter jag tårarna falla ner.














"Hur gick det?" viskar Megan hoppfullt bakom mig. Jag vänder mig om och tittar med henne med stora ögon.
"Jag gjorde som du sa och som jag trodde tror hon inte på mig" snyftar jag.
Megan drar in mig i en kram. Jag besvarar den gärna. Jag behövde någon att vända mig mot och nu var den ända personen Megan. Jag torkar bort tårarna som vill tränga sig ut genom ögonlocken.
"Jag hämtar lite dricka" säger Megan snabbt och försvinner in i köket.
Jag pillar på mitt rosa-glittriga skal som jag köpt i London. Jag kan inte tro det men jag saknar England. Visst jag har inga vänner där men det var liksom fridfullt. Här händer så mycket drama att jag inte står ut.
Snart kommer Megan in igen och ger mig en kall dryck.
"Du vet att vi kommer att fira sista dagen på sommarlovet vid stranden, hänger du med?
"Vart?" frågar jag.
"Vid stranden" svarar Megan mjukt.
"Är inte det kallt?" wow jag har glömt om det är kallt eller varmt på sommaren.
"Här i Vancouver är det varmt" säger hon.
"Kanske" får jag bara fram.
"Men vad ska jag göra med mitt och Demis problem" stönar jag trött.
"Om hon inte tror på dig kanske hon behöver någon annan som säger sanningen till henne... Inte jag eftersom hon antagligen listat ut att du är hemma hos mig" rabblar hon upp.
"Vänta vem menar du" jag ger Megan en förvirrad blick.

"Wait a second, who do you mean?"
















"Jag tror du vet vem" jag hör på hennes tonfall vem hon menar.
"Jag måste prata med Justin"

Jag vinkar till Megan som går åt andra hållet. Hon skulle tydligen möta en kompis hon sovit över och glömt sin jacka hos.
Jag går och sparkar en sten. Jag har ingen lust att gå till Justin. Hoppas han inte har druckit, tänker jag. Då kan han i värsta fall bli kåt och det slutar aldrig bra.
Det vet jag eftersom massor av Justin-haters gick i min skola i London och fnittrade om det.
Nästan alla var Directioners, vissa på riktigt och andra för att följa strömmen. Själv ser jag ingen skillnad på One direction och Justin. Men om jag ska vara helt ärlig är Justin rätt söt.
Jag avbryts av mina tankar och plingar på.
Snälla gud, låt det gå bra...













Jag tar en Nutella burk från hyllan och ställer den i vagnen. Jag hade märkt att det var tomt i kylskåpet och jag ville inte svälta.
Jag går fram till kassan och tar ett tugummi på vägen dit. När jag kommer fram väntar jag som alla andra innan det blir min tur. Jag betalar och lägger ner allt i 2 kassar, en full och en halvfull.
Jag tar ett tuggummi som jag leker med i munnen medan jag ställer in kassarna i baksätet.
Efter det hoppar jag in i bilen och backar.
That power spelas på radion. Jag byter så fort jag hör första frasen.
Som tur är spelas "Just give me a reason" på nästa station.
Jag nynnar med eftersom jag inte kan texten efter ungefär tio minuter är jag utanför mitt hus.
Jag orkar verkligen inte vara hos mamma och pappa för att de har sina egna regler så när jag är i mitt hus har jag mina regler.
T.ex får jag inte sjunga hos mina föräldrar eftersom de säger att det låter så mycket.
När jag börjar tänka på musik kommer jag på att både jag och Selena har riktat oss in på musik och teater. Men jag vet att Selena är bättre på teater än jag.
I 3 an gjorde vi en pjäs och hon levde sig verkligen in i rollen. När vi kom hem efter det berättade vi för varandra hur vi skulle sjunga tillsammans och på fritiden skådespela och ta över världen.
Jag ler åt minnet men det varar bara i några sekunder sen minns jag vårt samtal.
Jag lägger mina händer vid tinningarna innan jag släpar mig fram mot dörren med kassarna i mina händer. På något sätt lyckas jag låsa upp och öppna dörren.
Jag grymtar och slänger nycklarna på hall-fåtöljen.
När jag ställt in allting där det ska vara loggar jag in på min dator samt på min Email.
Flera inbjudningar till den där festen som ska hållas sista dagen på sommarlovet. Här står det hur man ska klä sig: 
OBS: alla tjejer ska ha tofs i håret, jeans och en snygg t-shirt! PS: skicka till 10-20 personer.
Jag flinar åt det. Jag kan inte låta bli men det låter fånigt. Jag funderar några sekunder om jag ska komma innan jag svara:
Okej. Jag kommer!!!!!!
Jag ser att Scarlett skickat det så jag gör en puss smiley innan jag loggar ut igen. Jag kollar web.stagram Justin har skickar nya bilder.
Jag har visst glömt att sluta gilla honom på instagram. Jag hejdas av att jag ser en av hans nyaste bilder.
Jag rynkar min panna. Bilden föreställer en skugga (säkert hans). Han brukar lägga in andra sorts bilder...
Jag loggar ut igen och går till min garderob. Eftersom jag ändå inte har något att göra kan jag väl lika gärna fixa allt. Jag viker kläderna som tvättats och lägger dom i en prydlig hög innan jag ställer dom på rätt ställe. En enda sak som jag och min familj har gemensamt är att vi måste ha det rent och fint.
Justin skulle bara övertala mig att han skulle ringa ett par betjänter men jag skulle protestera.
När jag äntligen är klar kollar jag hur mycket klockan är.
Halv nio. Jag ringer Scarlett.
Vi bestämmer att mötas imorgon efter att jag berättat för henne hur jag känner om.."Selena grejen".
Jag pustar lättat ut och lägger mig ner på sängen och struntar i att borsta tänderna eller ta bort mitt neutrala smink. Jag behövde någon att prata med, Selena hade ju Megan (som jag kommit på tack vare alla skvaller-nördar. Scarlett kan man säga är en sån men inte en nörd) , så jag kan väl lika gärna träffa Scarlett.
Det är i alla fall bättre än att göra som jag gör nu.











Jag sitter i köket med mobilen upptryckt vid fejset. Jag går snabbt igenom alla nya twitter meddelanden och svarar alla fans ungefär såhär: Love you to! eller :) och see you
När jag precis ska retweeta plingar det på dörren ett antal gånger.
"Geez, jag kommer" suckar jag trött. Mitt balanssinne är inte bäst så jag går vingligt fram till dörren och öppnar den hastigt.
Utanför står Selena påklädd i shorts, vita skor, jeans jacka och tunt linne samt en brun väska.
"Hej" säger hon och klistrar ett misslyckat leende.
"Vad gör du här?" undrar jag bara. Jag orkar inte besök.
"Varför tror du folk hälsar på varann? Jag måste prata" nu låter även hon irriterad på rösten. Jag orkar inte svara så jag gör bara en gest som visar att hon ska komma in.
Hon nickar kort innan hon tar av sig skorna.
"Vad är det du vill prata om" jag drar en hand genom mitt hår.
"Well, som du minns så kysste du mig" börjar hon.
"Du besva" hinner jag tillägga innan hon avbryter mig.
"Jag vet! Men asså Demi pratar inte med mig så jag tänkte att du skulle behöva säga sanningen till henne" Selena ser oroligt på mig.
"Varför?" frågar jag och hon suckar.
"För att bara för att du inte bryr dig om Demi så gör jag det" svarar hon.
"Visst men först måste du göra en sak..."















________________________________________________________________________
 Förlåt att det tog så himla lång tid men jag har inte haft så mycket inspiration på sistonde (skrivkänsla) så det kom lite senare. I alla fall kommentera för mera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar