onsdag 29 maj 2013

More than distance between us - 6




Previous:
"Hej!" tjuter hon glatt och kramar om mig kort. "Jag har saknat dig" jag skrattar till. Demi ställer sig bredvid mig och ger mig jordgubbar.
"Ehm. Har du möjligen" börjar jag men Demi och Scarlett fortsätter åt mig.
"NUTELLA" skrattar dom i kör. Scarlett tar en på diskbänken. "Ni kom ihåg" säger jag tacksamt.
"Hur ska man glömma bort det?" Scarlett ger mig en oseriös blick. Jag ger en oskyldig min tillbaks innan jag doppar en jordgubbe i Nutellan.
Allt känns faktiskt perfekt.













"Zac Efron!!" hojtar Scarlett högt. Jag skrattar. "Jag röstar ja på allting Zac Efron säger" säger Selena.

"Är det din crush?" jag höjer ögonbrynen åt Scarlett.
"Japp" svarar hon stolt.
"Vi menade här i Stratford" skrattar Selena fram.
"Jaså.." Scarlett funderar. "Ingen"
"Okej" svarar jag tveksamt och ger henne en snabb blick innan jag vänder mig till Selena som sitter på fåtöljen mittemot mig och Scarlett. Hon sitter i skräddarställning och kollar på mig.
"Du?" jag ger henne en nyfiken min. Hon gör en grimas.
"Jag vet inte. Jag har typ inte sett några killar här" hon rycker på axlarna.
"Japp och du är ändå ihop med Justin" lägger Scarlett till. Jag säger inget.
"Jag vet" Selena drar en hand genom sitt hår.
"Hörni när börjar skolan då?" frågar jag efter några sekunder av tystnad. "På söndag. Vadå?" informerar Scarlett.
"Vi måste ha en stund att förbereda oss inför festen på stranden" säger jag solklart och de mumlar instämmande.
"Jag måste köpa en ny t-shirt" tänker Selena högt.
"Har du ingen?" frågar jag och lutar mig ner i soffan. "Joo men ingen snygg" svarar hon.
"Den du har nu är väl snygg" Scarlett nickar mot hennes tröja. "Ja men jag vill ju ha något nytt" ler Selena. "Men Justin kommer väl köpa en åt mig" hon lät ganska självisk med den meningen klar. Som om hon bara utnyttjade Justin för hans kändisar. Men hon hade ju förklarat att han ville bli ihop med henne. Käften Demi hon är din bästis hon skulle inte bara gå till Justin och bli tillsammans med honom bara sådär, tänker jag trängt till mig själv.













"Jag Kommer!" stönar jag och stänger av samtalet medan jag knyter mina skor. Jag hör Demi prata med Scarlett innan hon kommer in i hallen där jag står påklädd i ytterkläder.
"Ska du redan gå?" undrar Scarlett ledsamt.
"Ja. Justin väntar ute" jag pekar med tummen bakåt och ser hur Demi försiktigt kollar ut genom fönstret och gör en blick jag inte kan tyda innan hon ler mot mig igen.
"Vi måste ses sen" ber hon och ger mig en vänlig kram. "Jag messar" lovar jag och kramar henne tillbaks innan jag säger hej då till Scarlett och öppnar dörren. Den friska luften gör mig snabbt svalare vilket bara är skönt. Jag ökar stegen mot bilen där Justin sitter och tutar.
"Det tog låg tid" suckar han bara. "Du behövde faktiskt inte fucking tuta. Alla här vet redan att du är här. Du behöver inte visa det" flyger det ur mig. Jag ångrar det snabbt men det är redan för sent han spänner käkarna och kollar bestämt på vägen.
"Säg inte så mot mig annars blir det riktigt synd om dig" säger han och jag svarar inte. Jag vill verkligen inte få honom på sämre humör.

Han parkerar bilen hastigt så att jag rycker till framåt. Han öppnar bildörren snabbt medan jag sitter kvar. Jag knäpper upp säkerhetsbältet och kliver ur. Han stannar till och kollar bakåt mot mig.
"Kommer du" säger han med en djup suck.
"Gå in du, jag klarar mig" svarar jag ironiskt. Han himlar fort med ögonen innan han öppnar dörren som jag också gör.

När jag borstat tänderna och fixat mig på toaletten ser jag mig runtomkring. Hans hus är i alla fall enormt. Möblerna är dyra, allt är fixat och ibland ser man ett par betjänter gå runt. I alla fall på dagen.
"Vart ska jag sova då?" frågar jag med armarna i kors. "Med mig" svarar han som om det var uppenbart. Jag rotar runt i min väska. "Jag behöver något att sova i" säger jag till Justin som håller på att ta av sig tröjan. Oh gosh. Han kastar en av hans tröjor till mig som jag tar emot med ena handen.
"Tack" tackar jag och smiter in på toan igen. Never in my life att Justin ska se mig med bara underkläder. Jag drar på mig hans tröja och kollar mig själv i spegeln. Jag hade valt att inte ha smink idag vilket jag var glad över. Jag hatar att ta bort smink. Speciellt när det kletar sig i ansiktet.
När jag öppnar dörren igen halvligger Justin i sängen med sin mobil så nära ansiktet som möjligt.
Jag himlar med ögonen innan jag kryper ner under täcket bredvid honom. Jag märker hur han ställer mobilen vid ett bord innan han släcker lampan. Jag ligger vid kanten med ryggen mot honom. Jag blundar och sen vet jag inte vad som händer. Jag är fast i drömmarnas värld.

Jag vaknar ganska hastigt. Jag ser mig sömndrucket omkring. Jag märker att jag inte ligger på en kudde utan på Justins bröst. Det chockar mig men jag flyttar mig inte. Det är faktiskt bekvämt och varmt. Jag märker hur han börjar vakna. Jag vet inte varför men jag får panik så snabbt men smidigt kommer jag ur hans grepp.
"Hur mycket är klockan?" gäspar han fram. "Vet inte 9 vadå då?" undrar jag tillbaks och sätter mig på sängkanten. När jag kollar på honom skakar han bara på huvudet. "Jag går på toa" mumlar jag innan jag stapplar fram till badrumsdörren och öppnar den.  När jag duschat, borstat tänderna, kammat mitt hår och sminkat mig lätt öppnar jag dörren igen. Min blick fastnar på Justin som sitter påklädd i sängen med sin mobil nära ansiktet som igår. Jag himlar med ögonen.
"Vad gör du?" undrar jag. Han rycks ur sina tankar och kollar på mig.
"Candy crush" svarar han kort innan han fokuserar på spelet igen. Jag skrattar. Det lät så himla barnsligt att "den store Bieber" skulle spela Candy crush.
"Vad är planerna för idag" säger jag efter mitt hysteriska skratt.
"Vet inte. Vad vill du göra" jag blir lite förvånad att han frågade mig vad jag ville göra.
"Jag behöver shoppa" kommer jag på. Han suckar.
"Visst jag ger dig lite men bara lite pengar, jag kom på att jag måste träffa Scooter och sedan öva för en konsert" svarar han och fiskar upp sin plånbok.
"Du vet att jag kan betala" oroar jag mig medan jag tar emot pengarna. Han ruskar på huvudet.
"Det är ändå lite" han rycker på axlarna.
"Tack antar jag" jag stoppar långsamt pengarna i fickan. "kan du lämna mig?"

Jag hoppar ur Justins bil och säger ett kort hejdå innan jag letar efter Demis eller Scarlett. Jag hittar inte dom. Jag vet att Scarlett är en shopping brud så jag går in i köp centret och går in till Scarletts favoritbutik. Forever 21.
Jag hittar Scarlett snabbt där hon står och tjuter när hon hittar ett nytt plagg. Jag ler brett när jag springer fram till dom.
"Hittat något!?" jag lägger armarna om hennes axlar snabbt så att hon blir skrämt.
"Skräms inte" flämtar hon till innan hon fortsätter exalterat. "Och, ja jag har hittat ett par shorts!" hon visar ett par shorts med utsliten modell. Shortsen går ända upp till magen.
"Är det verkligen din stil?" jag höjer ett ögonbryn. "Vad menar du?" hon som brukar ha gulliga och söta kläder. "inget" mumlar jag bara.
"Kom så går vi till HM!" säger Demi så fort Scarlett betalat klart. När vi väl är där går jag till en Second Hand butik istället och hittar en vit t-shirt med hundar på. Enligt mig så köper jag billigt.
När jag stöter på Demi och Scarlett igen utanför HM ser jag redan 2 nya kassar i deras händer.
"Så vad hittar ni?" undrar jag nyfiket.
"Jag köpte en Röd och vit tröja" säger Demi och öppnar kassen lite så jag ser den. "Och jag köpte ett armband" berättar Scarlett enkelt.
När vi köpt skor, shorts, tröjor och accesoarer kurrar min mage till.
"Jag är vrålhungrig!" kom så äter vi!"

"Selena" Demi kollar på mig. Till och med ganska oroligt. Jag äter klart min pome frites.
"Jag har en nyhet." nu ser hon allvarlig ut. Vad har hänt?
"Det är någon som har kommit hit"












Jag tömmer innehållet i vattenflaskan och låter det svala vattnet strömma nerför strupen. Efter 3 timmars träning kan man bli en aning utmattad.
"Bra. Då är det slut för idag" ropar Nick. Alla dansare pustar ut och går bakom scenen vilket jag också gör. Min mobil vibrerar obehagligt i min ficka så jag tar snabbt upp den och svarar.
"It's me" säger jag och hör folk i bakgrunden.
"Hej kan du hämta mig" Selenas röst hörs. Hon låter inte glad utan mer orolig.
"Visst vänta" jag lägger på och skyndar mig bort till logen.

Snart hittar Selena mig och rusar fram till bilen samt sätter sig vid passagerarsätet.
"här"hon fumlar fram ett par pengar i fickan.
"Du slösade inte ens bort hälften" säger jag stumt och gasar, "Ja, och?" hon knäpper fast säkerhetsbältet.
"Amy, slösade alltid bort allt" svarar jag bara och bryter inte blicken från vägen.
"Jaså... men då är väl jag inte som hon" japp, verkligen inte. Amy sårade mig djupt.
"Kom ihåg att jag ska till en fest på söndag" säger hon hon låter glad i stämman.
"Jaja" säger jag bara ointresserat.















Söndagen 18 Augusti (14:42)
Jag suckar nöjt medan jag tar mina solbrillor som jag snabbt sätter på mig.
"Är du säker på att du vill följa med.. jag menar du känner ingen" oroar jag mig och kollar på Justin via spegeln.
"Skojar du? Du ensam på en fest med massa fulla med de där kläderna. Never girl." svarar han och tittar ner i mobilen igen.
"Undrar hur du skulle reagera om jag slet den där mobilen ifrån dig" funderar jag högt och ironiskt.
"Det skulle inte du vilja veta" varnar han mig. Jag himlar med ögonen innan jag avkopplar plattongen. Jag plockar fram min mobil och smsar Scarlett snabbt innan jag låser den igen och packar ner allt jag behöver i min väska. Jag går igenom min lista. Handduk - check, hörlurar-check, bikini - check, nycklar  - check och mobil - check.
"Jag ska möta Scarlett om 10 minuter så vi måste åka antar jag" säger jag till Justin som motvilligt nickar och går mot mig.
När vi äntligen kommer fram pumpar musiken i högtalarna redan.
"Jag som trodde vi var tidiga.." säger jag chockat.
"Det kommer bli svårt att hitta Demi i den här folkmassan" viskar Scarlett. Jag tar Justins hand. Jag vet inte varför men jag känner mig alltid tryggare vid hans berörning. Vi går mot alla människor.
Vissa är på dansgolvet och andra pratar och hänger bara. Jag ser Demi prata med Megan och bredvid henne står Logan. Jag hör att han är brittisk. Det gjorde hon rätt med.
Jag bryr mig inte egentligen om accenter men brittiska är perfekta för killar.
Jag ger svagt tummen upp för henne. Hon ler stort.

























"Hej Demi!" hälsar jag glatt och kramar om henne. Hon besvarar kramen stelt. Antagligen har hon sett Justin. Men jag förstår henne. Både jag och Justin svek henne vilket jag skäms för.
När vi avlutar kramen ger hon mig ett lyckligt leende.
En kille med en bricka med olika vätskor går förbi. Jag och Megan tar ett glas och skålar innan jag dricker. När jag druckit halvvägs tar Justin glaset och ställer det på ett bord.
"Ge mig min dryck!" klagar jag och springer mot honom. Men jag är en för lätt match för honom.
"Nej det räcker. Du vet inte ens vad det är" svarar han.
"Som om du inte gör likadant" jag lägger huvudet på sned och armarna i kors. Han svarar inte. Jag stönar lågt och vänder mig mot Scarlett.
"Kom så dansar vi!" hon nästan skriker eftersom musiken dånar så högt. Jag skrattar och ska precis armkroka henne och gå ut på dansgolvet innan en muskulös kille med brunt hår kommer mot oss.
"Nathan? Nathan!" utropar jag och springer fram till honom. Han skrattar till innan han omfamnar mig hårt men inte för hårt.
"Jag har saknat dig!" ett leende klistras upp på mitt ansikte.
"Jag märker det" skrockar han fram och släpper mig på marken igen.
"Vem är det?" frågar Justin och ger mig en blick jag inte riktigt kan beskriva.
Jag harklar mig.
"Det här är Nathan.... Min förra pojkvän" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar