torsdag 1 augusti 2013

21- I'm in love with you


Igen!? Justin bara står där och hånglar med en tjej. Jag vet inte varför men jag blir inte förvånad. Alls.
Jag går rakt fram i samma riktning mot toaletterna. När jag passerar Justin ringer jag Megan och helt enligt min plan avbryter de kyssen. Jag kollar inte på dom utan svar "Hej Nathan.. nej jag gör inget du?   Du vet om den där dejten du frågade mig om..." jag öppnar dörren till damernas och kastar en blick bakom mig. Jag ser hur Justin ser chockat på mig. Så fort jag kommer in suckar jag frustrerat.
"Selena? Vad i helvete håller du på med!? Jag är inte Nathan!" jag hör Megans röst i andra änden.
"Megan, Justin är otrogen.. Igen!" utbrister jag och drar en hand genom mitt hår.
"Den där sophögen" suckar Megan. "Var är du? jag hör musik" undrar Megan.
"På en klubb.. I LA" svarar jag.
"Whoa. Redan där borta" skrattar Megan.
"Japp"
"Okej. Hur var han otrogen?" jag tänker efter innan jag svarar.
"De var intryckta mot väggen och kysstes det är allt" svarar jag. "Vad ska jag göra? jag är på muggen och har ingen stans att gå"
"Det är tid för att Justin får smaka på sin egen dos..."
"Tänker du på vad jag tänker på?" frågar jag.
"Hitta en snygg kille och let's make out!"

Demis perspektiv: tidigare med Cece

"Mår du bättre?" frågar jag. Hon nickar och blundar.
"Du vet att jag kan följa med dig hem" säger jag.
"Nej, jag åkte med bilen så det gör inget" hon öppnar ögonen och ler smått.
"Är du arg på mig?" undrar hon. Jag sväljer. Är jag det....?
"Eh, Nej" jag märker själv att det låter stelt.
"Uh, No"

"Okej" hon låter inte övertygad men vi går tillbaka. Vi går i tystnad. Jag sparkar på en sten och jag kan känna hur Cece inspekterar mig. Underligt att mamma fortfarande kallar henne Cecilia. Men det är ju hennes riktiga namn. Men ändå. Ingen (inte ens pappa) kallar henne Cecilia.
Cece har inte gillat det ända sedan hon var liten. Hon tyckte det var ett 'kärring namn'. Jag skrattar åt minnet hela tiden men inte nu.
Så småningom kommer vi hem till mig. Mitt lilla hus. Det var mormor och morfars men när morfar dog så flyttade mormor till ett äldreboende så jag fick ta över huset. Som min födelsedags present.
Och Cece är ju modell för h&m här i Kanada så hon ger lite pengar åt mig. Det räcker åt elektriciteten och allt sånt.
Cece skröt alltid över att hon var modell för H&M hon har varit det en lång tid. Ett och ett halvt år tror jag.
"nummer 51" läser Cece på brevlådan. "Vi är framme"
"Hejdå Cece" säger jag.
"Hejdå lill syrran" hon kramar om mig mjukt. Jag besvarar kramen. Det är nästan som om jag behöver stå på tå för att krama henne. Hon är så lång. Och så är det på hennes höga klackar också förstås.
Jag ser henne åka iväg i sin bil. 
Jag känner en droppe nudda min arm. Och sen en till. Och en till. Dags för mig att gå in då, tänker jag och går mot dörren. Jag låser upp den och suckar lättat när jag kommer in. 
Hemma är alltid bäst.

Justins perspektiv:

"Förlåt" säger tjejen som jag knappt känner. Jag svarar inte. 
"Förlåt" hon går iväg. Jag står bara kvar stumt. Vad hände egentligen. Jag drar en hand genom mitt hår. Snart ser jag Selena komma ut från damernas. 
"Ska vi gå?" Spottar hon. 
"Ok" svarar jag lika stumt. Jag fattar faktiskt inte ett skit. Jag bara följer efter Selena. Ja försöker komma ihåg vad som hänt exakt.

"Vad heter du då, mystery?" Undrar tjejen som precis kommit fram för att dansa. 
"Varför säger inte du det först?" Undrar jag. 
"Haha, jag heter Penelope." Svarar hon med ett skratt. 
"Här ta en drink" säger hon och ger mig ett glas hon burit i handen. Jag tar långsamt emot den samt dricker innehållet i glaset direkt. Det var ju inte så mycket. Det är i alla fall starkt. Vodka tror jag, men det smakar något annat också. Jag kan inte sätta fingret på det. 
"Kom igen vi dansar!" 

Så den där Penelope hade lagt något i min dryck. 
Jag och Selena kommer fram till Nicole snart. Eller som hon kallas 'Nicki'. De säger hejdå och sedan fortsätter vi mot utgången jag nu kan se en glimt av. 

Efter mer än en 3 kvart säger Penelope.
"Kan vi inte gå lote mer alone?" 
Jag hinner inte svara tills hon drar bort mig mot toaletterna. Men vi stannar vid ingången till dem. Hon trycker mig mot väggen. Vi får ögonkontakt och jag ser viljan i hennes blick. Hon böjer sig fram och kysser mig med full kraft. Jag måste medge att hon är en bra kyssare. Men inte bättre än Selena. 
Hon pressar sig närmare om det ens är möjligt. 
Jag är så onykter att jag bara kysser tillbaka. Snart hör jag fotsteg och sedan en mobil tjuta. Vi avbryter vårat kyssande och jag ser Selena. 
"Hej Nathan.. nej jag gör inget du?   Du vet om den där dejten du frågade mig om..." 
Nathan, va? När Selena försvinner in i toaletterna rycker Penelope på axlarna och lägger huvudet på sned för att kyssa mig igen men denna gången trycker jag bort henne. Vad har jag gjort?

Så der var allt som hände? Well, fuck this, svär jag i mitt huvud. Jag sneglar på Selena och jag ser att hon spänner käkarna. Jag ser att hon är arg på insidan.
Jag vet att hon har känslor för mig, det sa hon i New York och idag bröt jag alltihop. 
Om jag ska vara ärlig har jag känslor för henne också. Jag har vetat det lång tid men det är nu det faller mig. Jag är kär i Selena Gomez.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar