måndag 5 augusti 2013

22 - You keep hurting me


"Jazzy?     Jazzy!" Skriker jag och snart vänder hon dig om. Hon vinkar med ett brett leende på läpparna. Hon springer fram till oss och verkar mer glad över att se mig än Justin.
"Vad gör du här i LA?" frågar jag.
"Jag följde med pappa, han skulle på något möte så jag fick följa med. Jaxo är med Ellenor." svarar hon. "Ni då?"
"Vi var på en klubb just nu, Justin skulle göra någonting oviktigt och som vanligt svingades jag med" muttrar jag. Hon fnittrar till, som om jag skämtar.
"Vad gör du ute så här sent?" undrar jag och kollar på klockan. Elva.
"Blev hungrig så jag tänkte äta något. Vill ni hänga med?" frågar hon glatt. Egentligen hade jag mina egna 'små planer' men hon ser så hoppfull ut att man inte kan säga nej.
"Visst var ska vi?"
"Vet inte, vi hittar väl nått. Men Jus, varför så tyst" hon vänder sig mot Justin. Han rycker på axlarna. Tönt.
"Ska vi gå eller" säger jag för att byta samtalsämne.
"Yep"

Vi går och går men till slut hittar vi en restaurang som ser bra ut. Vi blir tvungna att vänta vid ingången. Snart kommer en servetris. Äntligen.
"Bord för 3?" Umdrar han. Han är lite kortare än Justin. Muskulös. Brunt/blont hår. Bruna ögon. Snygg. 
Han tittar på mig. Jag nickar och han leder oss till vårt bord. Han ger mig menyn först. Jag måste medge att han är nästan oemotståndlig. Inte som Justin men nästan. Jag följer honom med blicken och han ler mot mig flera gånger. Perfekt tillfälle, tänker jag.
Snart kommer han med vår dryck. 
"Coca cola" säger han och ger min min läsk. 
"Mineral vatten" säger han och ger Justin sin dryck. 
"Och äppel juice, något mer?" Han ger jazzy hennes saft. 
"Nej tack" svarar Jazzy. Han ler mot henne och mig innan han blir tvungen att gå till nästa beställning. 
Justin måste ha märkt det eftersom han hela tiden ger mig mordiska blickar. 
Jazzy babblar hela tiden på om shopping hennes blogg osv. 
När vi är klara insisterar Jazzy på att betala men konstigt nog ger han mig notan. Han blinkar med ena ögat åt mig innan han går vilket får mig att konstigt nog rodna.
Justin ger mig fortfarande hotfulla blickar och jag vet att vi kommer att bråka när vi kommer till hotellet.
Vi säger hejdå till Jazzy och går in till hallen. 
Jag och Justin förblir tysta. 
När vi har tagit av oss ytterkläderna är det fortfarande lika dödstyst. .
"Gå och duscha nu" bryter han tystnaden och drar en frustrerad hand genom sitt hår. 
"Du bestämmer inte över mig" svarar jag trotsigt och lägger armarna i kors. 
"Jag sa gå och duscha nu" upprepar han irriterat.
"Nej" aldrig att jag ska förlora. 
"Du gör det jag ber dig att göra. Så länge du är min flickvän." 
"Jag är inte din flickvän Justin, vi är inte ens ihop" svarar jag. Han sväljer och kniper ihop ögonen ögonen.
"Gå och duscha" ryter han argt. Jag rycker till av hans aggressiva ton. Jag stönar men går till badrummet.
Jag tar av mig mina kläder och kliver in i duschen. Jag vrider om och snart spolas vattnet nerför min kropp. Som vanligt är det lika skönt. Jag tvålar in mig och efter en liten stund är jag klar. Jag tar min handduk som jag virar runt min kropp. 
Jag kollar mig i spegeln. Jag är så trött att mina ögon är röda. Jag slickar mig om läpparna och gör en tofs på mitt huvud.
När jag låser upp dörren sitter Justin i vardagsrummet och kollar på TV. Jag suckar och går in till sovrummet. Jag viket ihop mina smutsiga kläder och sätter på mig rena underkläder. Sedan lägger jag mig ner i sängen och stirrar på taket.
Första gången Justin var otrogen så hade jag blivit förkrossad men inte den här gången. Varför? Kanske har jag vant mig. Jag menar det var ju det jag föreställde mig när jag gick med på att bli hans låtsas flickvän. 
Jag skakar bort mina tankar och kommer på en sak. Jag letar i min handväska och hittar snart det. Kvittot. Jag ser något skrivet på baksidan. 
Bruce Lawler call me? (Och så står det hans telefonnummer)
Jag kan inte stå emot att le. Även fast jag vet att vi aldrig kommer att träffas igen är jag glad över att han gillade mig. Varenda tjej gillar när en kille tycker en är snygg, right? I alla fall jag. Så han heter Bruce..
Jag blundar och märker inte att jag faller i en djup sömn.

När jag vaknar grips jag av en huvudvärksattack. Jag reser mig motvilligt upp nör jag märker att Justin inte ligger bredvid mig som han brukar. Försiktigt trippar jag fram till dörren och öppnar den lite. Jag ser honom ligga vid soffan. TVn är på. Att jag inte märkt det när jag sovit. Han måste ha somnat på soffan igår kväll. Jag stänger dörren bakom mig och kollar på klockan Åtta. 
Jag går till det lilla kylskåpet och häller upp vatten i ett glas. Jag dricker upp allt. Förhoppningsvis kommer huvudvärken försvinna nu, funderar jag. Jag hör hur Justin suckar lågt. Han har vaknat. Till en början bryr jag mig inte men snabbt märker jag att jag bara står i underkläder. Jag kan inte gå någonstans så jag förblir stilla. 
Snart kommer han in. I bara byxor. Min blick faller på hans sex pack. Det är inte så många killar som har det. Jag vill bara hoppa på honom men han förtjänar inte det. Han förtjänar ingenting. 
"Snygg outfit" säger han och granskar mig. Jag himlar med ögonen.
Han kommer närmare mig. 
"Jag har funderat mycket och jag är ledsen säger han och kommer ännu närmare. Jag biter mig hastigt i läppen. 
"Förlåter du mig?" Nu är han så nära att våra nästoppar nuddar varandra.
Jag drar ett djupt andetag innan jag svarar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar