söndag 25 augusti 2013

25 - Nobody suspects a thing



Scarletts perspektiv:

Jag kan inte vara lugn i en minut. Hela tiden kollar jag om Nathan är i närheten men förvånansvärt nog var han inte det. Men det kändes ändå som om någon iakttog mig. Jag drar en djup suck och faller ner på soffan som Demi har i sitt pytte lilla hus. Det är mysigt i alla fall.
"Vill du ha något?" undrar hon med huvudet på sned.
"Nej" jag ger henne ett kort leende.
"Är du säker" jag nickar men hon är inte övertygad.
"Ett glas vatten?" undrar jag till slut. Hon ger mig tummen upp innan hon försvinner in i köket. Jag drar fram laptopen ur min väska. Snart kommer Demi tillbaka med glaset.
"Vad är wifi koden?" frågar jag.
"46eedad" svarar hon. Jag skriver in koden.
"Tack" lägger jag till och går direkt in på JJ vilket menas Just Jared och sedan TMZ. Båda 2 är kändissidor. Jag ser direkt rubriken med Justin Bieber. Inget intressant. Bara när han lämnar hotellet men utan Selena. Jag rynkar ögonbrynen. Jag skrollar ner och hittar snart en bild på båda 2 när de går in i en byggnad. Mina veck i pannan blir djupare.
"Vad gör du?" jag stänger ner sidan snabbt och ger Demi ett brett leende.
"Ingenting" jag låter som ett barn som för första gången hamnat i trubbel. När jag var liten var jag den snälla tysta flickan. Men nu är jag lite mer...galnare. Jag är inte lika blyg längre helt enkelt.
Jag tar en klunk av det kalla vattnet Demi gett mig.
"Så..Såg du Nathan på väg hit?" undrar hon.
"Nepp. Jag såg honom i alla fall inte" säger jag och rycker på axlarna.
"Jag har funderat" hon biter sig i läppen. "Och du vet..., kanske är det inte säkert här"
"Vad menar du?"
"Du kanske borde flytta" mumlar hon.
"Jag kan inte!" utropar jag. "Jag har ett universitet att avsluta"
"Han kan vara farlig"
"Kom igen! Jag ska ingen låta gå i vägen för mig med det här universitetet och speciellt inte han"  tjuter jag och gör en gest med händerna.
"okej" Demi tittar ner i sina händer innan hon kliver upp och går iväg.
"Demi..." viskar jag efter henne men hon fortsätter.

Selenas perspektiv: 

Jag ringer Demi ännu en gång.
"Hur mår du?" undrar jag.
"Vet inte om jag ska vara ärlig" svarar hon.
"Okej, Scarlett?"
"Hon bor hemma hos mig just nu" avslöjar Demi.
"Bra..Jag måste berätta en sak."
"Okej vänta" säger hon och jag hör att hon går iväg. Kanske var Scarlett i närheten.
"Jag har fått ett mejl" berättar jag. "Från Nathan"
Hon mumlar svordomar.
"Vad skrev han?" undrar hon.
"Inget särskilt bara Dear Sel, det är Nathan" suckar jag.
"Hmm" hummar hon oförstående.
"Jag fattar inte heller. Ska du berätta Scarlett?" frågar jag.
"Jag vet inte, vad tycker du?"
"Du bestämmer" envisas jag.
"Jag tror inte det. Jag vill inte oroa henne mera. Jag skulle nog bli ganska stressad om Nathan skulle förfölja mig" tycker Demi.
"Okej. Då väntar vi med att berätta" säger jag och försöker låta gladare i tonen.
"Men om hon börjar fråga massa saker" oroar hon sig.
"Säg att jag pratade om LA och om hur glamouröst det är. Hitta på något! Men undvik samtalsämnet" säger jag med en bestämd nick.
"Vi hörs" svarar Demi.
"Hej." med det klart avslutar jag samtalet som nog pågått i 7 minuter.
Jag tittar ner i marken. Hösten har redan smugit fram och flera löv ligger och vilar på marken. Jag rättar till min stora halsduk och svänger in på gatan där Justins hus ligger. Jag ser redan ett par fans som sitter på marken och pillar med sina telefoner utanför. Varför hade jag bestämt mig att ta en promenad egentligen? Jag skulle lika gärna ha följt med Justin istället. Han skulle väl till någon konsert eller nått.
Imorgon är det hans lediga dag men då ska jag till premiären av Getaway och gå på röda mattan för första gången.....utan Justin! Jag fick panik när jag fick reda på det eftersom jag visste att Justin skulle hänga med sina vänner som han inte träffat på en ''evighet'' som han uttrycker det.
Jag har försökt att be honom men han lyssnar bara inte. Och han som ville vinna tillbaka mig, pfft.
"Vänta är det där Selena?" hör jag att ett fan säger. Alla känner igen mig och fnissar med varann.
Jag har aldrig varit ett fan av någon. Kanske bara Taylor Swift eller Paramore men aldrig ''galen'' i någon. Dom visste inte ens att jag existerade.
"Hej" hälsar jag när jag kommer fram till som.
"Selena, omg. Selena! Kan vi ta en bild" frågar en tjej och håller sin mobil beredd.
"Varför inte" skrattar jag. De skrattar tillbaka och klick, så är bilden tagen.
"Kan vi få din autograf också?" undrar en annan tjej som är mörkhyad.
"Visst" jag skriver mitt namn på deras mobilskal där de vill ha den och sen tar jag ett par foton till.
Till slut har jag signerat alla block och mobiler och tagit bilder med alla.
Men jag kan inte bara säga nej. Jag älskar mina fans. Jag får till och med ett halsband av den mörkhyade tjejen. Jag sätter på den när jag kommer in i huset.
"Justin!" ropar jag men får inget svar. Konstigt, tänker jag.

Demis perspektiv:

"Vem var det?" undrar scarlett nyfiket.
"Öh, bara Selena" svarar jag med ett tillgjort leende. Hon nickar.
"Um, only Selena"

"Vad sa hon?" frågar hon.
"Hon hälsade och berättade om hur glammigt det är i LA."
"Några nyheter om Justin?"
"Faktiskt inte" jag lägger en hårslinga bakom örat. Det känns förfärligt att ljuga för en av mina bästa vänner. Speciellt Scarlett som alltid är så trevlig hela tiden.
"Vad vill du ha?" frågar jag för att byta samtalsämne.
Scarlett ser ut som ett frågetecken. "Vadå?" undrar hon.
"Mat, vad vill du att vi ska beställa?" Hon funderar en stund innan hon svarar.
"Jag är inte hungrig."
"Då bestämmer jag" flinar jag.
"Kina mat?"
"Bra! Jag vill ha sushi" tjuter hon och slår ihop händerna.
"Jag visste väl att du var hungrig" skrattar jag.
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

Jag vet att kapitlet inte blev något speciellt. Som sagt har alla kapitel hamnat huller om buller och jag är ledsen för det. Och att detta kapitel kom försenat men jag har precis börjat i en ny skola och det är skit svårt att komma ihåg allt.
I alla fall så hoppas jag att ni gillade kapitlet. Ska försöka få ut nästa så fort jag kan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar