onsdag 14 augusti 2013

24 - Wish you could sleep forever



Demis perspektiv: 

"Vad är det" säger jag ointresserat. Jag önska jag bara kunde njuta av min kaffe och musiken ifred. 
"Det handlar om Nathan, du vet Selenas gamla pojkvän?" jag funderar en stund innan jag nickar långsamt. Han gick i samma klass som jag på engelskan förut. Han hade inte så många vänner, kanske bara en. Men han var riktigt smart. Fick typ A på alla prov. Alla trodde att han fuskade och försökte sätta dit honom, till och med läraren men inga tydliga bevis kom någon på.
"Vad är det med honom?" undrar jag och smuttar på kaffet.
"Han förföljer mig" svarar Scarlett lågt. Det är nu jag märker att hon har luva och mörka solglasögon.
"Hur vet du det"
"Jag har sett honom." svarar hon och tar bort solglasögonen. "Den killen har allvarliga problem"

"Men han är inte efter dig nu, lugna dig." säger jag. Jag är ingen höjdare på att lösa problem riktigt.
"Demi, jag har till och med sett honom låtsas gå fram och tillbaka utanför mitt hus... Jag är rädd" hon kollar på mig storögt.
"Okej.." jag tänker. "Bo hos mig en stund. Tills han slutar" Hon nickar.
"Tack" viskar hon.
"Ta bort luvan nu, så går vi till ditt nya hem. För tillfället." säger jag uppmuntrande.
"Jag ska bara hämta mina saker, vi ses hemma hos dig sen" hon fuktar läpparna "Och så måste jag säga hejdå till mina föräldrar" tillägger hon.
"Visst, ska jag följa med?" frågar jag.
"Nja, det behövs inte, vi ses hemma hos dig" ler hon. Jag besvarar leendet och vi säger hejdå till varann.

Selenas perspektiv: 

Jag svarar trött.
"Demi?" svarar jag.
"Hej Selena, hoppas jag inte väckte dig" säger Demi.
"Tyvärr gjorde du det" jag sätter mig upp sömndrucket i sängen. Justin har redan åkt iväg på ett ärende.
"Det är viktigt" informerar Demi.
"Berätta då" säger jag lite irriterat.
"Det handlar om Nathan, han är rätt skum"
"Jag vet" jag nickar även fast ingen ser det.
"Han har börjat följa efter Scarlett" när Demi säger det stönar jag direkt. Vad vill den där killen?
"Jag visste att det här skulle hända" viskar jag för mig själv.
"Hur då?" frågar Demi mig. Hon hade hört.
"Han mötte mig i parken för ganska länge sedan. Jag sa till honom att hålla sig borta från mig men då kysste han mig rätt på läpparna. Jag blev ju förstås arg så jag knuffade bort honom. Jag ville bara ha Justin så jag sprang till en taxi" rabblar jag upp.
"Det borde ha något med det att göra" mumlar Demi.
"Nähä!?" säger jag ironiskt.
"Hey, bli inte så arg. Jag vet att du är trött men.."
"Förlåt" avbryter jag henne.
"Jag ska berätta för Scarlett. Hör av mig senare" säger hon. Jag trycker av samtalet. Och ställer mig upp. Jag har bara trosor och Justins tunna skjorta.
Men jag är ensam så who cares?
Jag går mot kylskåpet och dricker juice. Nu då?
Jag knappar in koden på min dator och går in på mina mejl. Ett från en email jag inte känner igen.
Jag klickar på det. Nej...

16:26
Dear Sel
Det är Nathan

Vad vill den där stalkern!?  Jag klickar direkt på svara.

Nathan! Vad vill du mig och Scarlett. Håll dig borta från mina vänner och familj!

Jag klickar på skicka och snart har det skickats.
Ska jag berätta till Justin? Nej, han skulle bara göra det värre. Ska jag berätta till Demi? Ja. Jag gör det när hon ringer mig.
Hon behöver veta.

Justins perspektiv:

Vadå förtjäna henne? Vad menar hon med det. Vad ska jag göra. Jag drar ännu en frustrerad hand genom mitt hår.
"5 minuter tills sändning" säger en man och gör en gest att jag ska gå efter honom. Jag suckar men går det ändå. Snart står jag och väntar på att intervjuaren ska presentera.
När han gjort det sänder samma man ut mig. Jag går och möts av flera fans som ropar och applåderar.
Jag gör peace tecknet innan jag går och sätter mig på stolen.
Det här måste gå snabbt.

Jag är ganska ofokuserad hela intervjun. Mina tankar handlar bara på Selena men som tur är frågar han mig inget om mitt förhållande. Då måste jag bygga upp en bra lögn och sen komma ihåg det.
När vi kommer ut är det nästan inga fans. Bra.
Jag orkar inte med allt skrikande.
It's pissning me off.
Vi går direkt mot bilen. Jag skulle ha tagit med Selena men ville inte väcka henne. Jag måste förtjäna henne men hur? Alla frågor och inga svar. Tjejer är komplicerade, tänker jag och slickar mig om läpparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar