söndag 28 juli 2013

20 - Nicole


"Jag är inte sugen på något" säger jag och skjuter ifrån mig tallriken.
"Men det är ju omelett" svarar Justin.
"Jag är inte hungrig" mumlar jag.
"Är du sur över att vi ska åka till LA?" undrar han.
"Kan jag inte stanna" försöker jag på.
"Sel, du vet att vart jag än åker åker du. Och du gick med på det" svarar han. Jag stönar lågt.
Jag vet att han har rätt. Nu för tiden känns det som om han har rätt om allt. Men jag vill inte åka. Alls. Jag vill vara här med mina vänner. Scarlett, Megan och speciellt Demi. Nu när vi blivit vänner.

Jag kastar en blick mot privat jetet jag precis vart i. Jag följer efter Justin till hans bil som står parkerad. En ferrari. Vilken chock (not).
Jag sätter mig vid passagerarsätet. Jag märker att det är jätte varmt.
"Vatten?" undrar jag. Justin ger mig flaskan.
"Tack" säger jag och dricker upp hälften av vätskan.
"Spara lite åt mig"
"Visst" säger jag och skruvar på korken.
Efter det säger vi inget. Kanske för att Justin har skuldkänsla över att han tvingat mig åka med honom. Men det tror jag inte. Kanske för att jag är arg på honom.
När vi kommer fram blir jag chockad. Justins hus här är till och med större än det hemma, alltså i Kanada.
Vi går mot huset med livvakterna hack i häl. De bär våra väskor åt oss. Jag tackar innan vi går in.
"Vad ska vi göra idag då?" undrar jag lite nyfiket.
"Vi ska gå till en fest om ungefär en timme så om jag var du skulle jag springa och fixa mig" säger han och pekar mot en vit dörr.
"VA!" tjuter jag och greppar tag om min väska innan jag springer till toaletten.
När jag väl kommer in väljer jag något snyggt. Till slut bestämmer jag mig för en beige kort klänning som är rätt så luftig, ett svart skärp vid midjan och mina leopard ballerina skor. Jag sätter på mig ett halsband några ringar och armband.
Jag kammar mitt hår lite grann men låter det vara släppt sen fixar jag sminket. Puder, bronsfärgad ögonskugga, eyeliner och mascara samt läppglans. Det är allt. Jag kollar mig i spegeln.

 Perfekt för fest...tror jag. Har inte vart på fest så mycket.
När jag kommer ut har Justin redan klätt om.
"Klar?" frågar han och sätter på sin keps. Han tar min hand. Jag vet inte varför eftersom ingen ser oss just nu.
"Varför ska vi dit förresten?" kommer jag på när Justin vridit om bilnyckeln.
"För att fira" svarar han och gasar.
"Vad för nått?" undrar jag.
"Att du kommer släppa din film snart" svarar han.
"Min film?"
"Självklart. Alla kommer tycka att du är mer speciell eftersom du är ihop med mig" säger han.
"Jaså.." jag är förvånad. Att Justin ens kom ihåg det.

När vi kommer fram knappar Justin på sin mobil innan han kliver ur. Jag fixar till min svarta lilla väska. Jag hör hur musiken pumpar alldeles för högt.
"Leta efter Nicole" säger han.
"Varför? Är inte hon i Atlanta?" jag rynkar pannan.
"Nope, inte nu. Hon messade mig just. Hon såg våra bilder när vi kom hit på internet" förklarar Justin. Jag kollar på hans mobil. Klockan är sju. Det borde vara mycket folk där inne. Alla kommer typ klockan 7 och åker klockan 3  på natten.
Vi hittar Nicole snabbt. Hon står nära ingången och dricker något.
"Selena!" ropar hon glatt och kramar om mig hårt. Jag besvarar kramen för att vara hygglig.
"Bra att du kom jag skulle precis ta några shots, häng med mig!" hon knuffar iväg mig mot baren likadant som förra gången.
Jag kollar bakåt men Justin har redan försvunnit in i folkmassan.
"Så mår du bra?" undrar Nicole medan hon beställer shotsen.
"Bra, och du?" frågar jag tillbaks.
"Perfect! Har insett att livet är fucking perfekt!" hon slår ut med armarna.
"Har du insett det nu?" skrattar jag. Hon nickar. Jag dricker lite från mitt glas. Starkt.
"Kan du hålla mig sällskap ut?" undrar Nicole och viftar med ett ciggpaket.
"Röker du?" jag höjer ögonbrynen.
"Såklart, yolo" skrattar hon. 
Jag följer med henne ut.
"Bättre" andas hon. "Vill du ha?" hon räcker fram en ciggarett åt mig.
"Nej tack, jag röker inte"
"Kom igen" hon ger mig tändaren.
"Okej" suckar jag och det dröjer inte länge tills röken fyller mina lungor.
Jag öppnar munnen och låter ett moln av rök lämna min mun. När vi är klara stampar vi på våra cigg. Jag mår dåligt över att jag gjort det. Justin hade lovat sluta och jag hade gjort motsattsen. Mina tankar suddas snabbt ut när vi kommer in igen.
Vi dansar på dansgolvet. Vi dansar fånigt, konstigt, dåligt och snyggt på samma gång. Jag är glad att Nicole är här. Hon är faktiskt snäll.
"Jag måste pudra näsan" ursäktar jag mig och går mot toaletten. Jag hittar den snabbt och får syn på Justin. Men han är inte ensam...

1 kommentar: