tisdag 2 juli 2013

More than distance between us - 14



Jag suckar. Jag hatar att gå runt i stan själv. Men eftersom Jazzy är i skolan och Justin 'hänger'. Har jag inget val. Jag tänker inte sitta inne i lägenheten en dag till. Igår hade jag gått till gymmet men insett snabbt ätt jag inte är den typen som tränar.
Jag slickar på min glass som påminner om en piggelin. Jag vet inte vad jag ska göra. Gå på bio? Nej...inte kul alls om man är själv. Gå på ett museum? Kom igen! Ärligt det är det tråkigaste som finns. Shoppa? Nja, jag gjorde det igår. Gå till parken? Tja, varför inte.
Jag ändrar mina steg och går mot parken tills jag råkar gå in i 2 tjejer.
"Förlåt" ursäktar jag mig.
"Se dig för din... Selena?!" helt plötsligt låter dom superglada.
"Nicole? Jessica? Vart är April?" undrar jag chockat.
"Hon är hos sin mormor i Alaska...." säger Jessica ledset.
"Vi ska till ett pool party! Hänger du med?" frågar Nicole och vickar på ögonbrynen.
"Jag vet inte Nicole jag måste fråga Ju" hinner jag säga innan Nicole avbryter mig.
"Snälla, Kalla mig Nicki"

Till slut hade Nicki och Jessica övertalat mig om att åka med dom. Pool partyt skulle vara hos Nicki.
När Nicki parkerar sin bil kan jag se det stora huset framför mig. Justin har större men Nicki är också enorm. Modern med vita väggar. Hennes bil är också lyxig. Har ingen koll på bilar så jag säger bara att den var röd utan tak.
"Är du rik eller?" andas jag.
"Tja, inte jag. Min syster" förklarar hon. "Cheryl Cole"
"Du skämtar!" tjuter jag. Jag är inget fan, jag vet nästan inte ens vem hon är men Scarlett har tjatat om henne en period. Vilket borde betyda att hon är rätt så känd.
"Hon skämtar inte" konfirmerar Jessica. Jag mumlar något ohörbart medan vi går mot dörren. Kom igen! Till och med dörren är chic. När vi kommer in möts min blick av en stor hall. Inte så stor men entrén är stor. Taket är högt och i mitten av rummet finns en fin vit soffa med ett par blåa puffiga kuddar. Justins hus är snyggare hittills  men jag skulle ljuga om jag inte skulle vilja bo här med. En lång spiral trappa är där också. Vit som allt annat. Men det är fint med vitt enligt mig.
Det gör allt se mycket mer lyxigare ut.
"Wow" får jag fram.
"Vi sticker till poolen" snart hör jag ett par röster som blir allt starkare och starkare. Förlåt jag enar inte ett par röster jag menar många röster.
Poolen är inte enorm som alla andra saker men den ser underbar ut. Den är mittemellan stor. Ungefär lika stor som Justins. Vilken tur att jag valt en vanlig vit t-shirt och ett par shorts, tänker jag och pillar nervöst på mitt halsband.
Det är en svart cirkel och står med silvertext: best friends for ever.
Jag hade fått den av Demi. Jag saknar henne så mycket. Det känns likadant som i London. Det känns som om jag övergivit henne. Och jag tror att hon fortfarande har känslor för Justin.
Jag vill inte stjäla honom från henne. Jag kunde göra nästan vad som helst för henne. Till och med 'ge' Justin till henne. Men det är väl så bästa vänner gör för varandra.
Ungefär 7 tjejer och 5 killar är där.
"Jag ska bara gå och byta om" viskar Nicki till mig.
"Jag med" säger Jessica och följer efter Nicki.
Pinsamt för mig. 2 tjejer har fångat min uppmärksamhet. De sitter på några stolar.
"Du? Kan du komma?"säger dom entusiastiskt och gör en gest att jag ska komma till dom.
Jag tvekar men går fram till dom osäkert.
"Slå dig ned Selena" den ena tjejen klappar på stolen bredvid henne.
Jag sätter mig ner.
"Hur är det!?" undrar hon och ser ut som ett litet barn i en godisbutik.
"Vadå?" fnittrar jag nervöst fram.
"Att vara ihop med Justin bieber Daah!" hojtar tjejen bredvid henne. Jaha.
"Bra.. antar jag" håll rollen, tänker jag.
"Meer! Detaljer! Har ni legat än" fortsätter tjejerna. vad är det för fel på dom....
"Ja.." tvekar jag. De kvittrar glatt och säger saker som: Gud jag önskar jag var du! Hur var det? Gillar du honom. Hur känns det att vara ihop med honom? Älskar han dig? Juuustin Bieeeeber!!!!
Som tur är kommer  Nicki och Jessica snabbt.
Jessica har en svart, rosa och vit bikini och en vit underdel och Nicki har ingen bikini utan en rosa 'bh' och rosa mini shorts.
"Måste gå" ursäktar jag mig och de 2 tjejerna fortsätter fnissa med varandra.
"Tack gode gud att ni kom" pustar jag ut.
"Vadå?" undrar Jessica.
"De dödar mig med frågor" Jag pekar på de 2 tjejerna. Nicki och Jessica skrattar roat.

Jag blir lättad när Jessica erbjuder mig skjuts hem.
Men det är inte så att det hade varit tråkigt. Det var ganska kul faktiskt. Sola. Bada fötterna. Dricka kall fanta grape. Och lyssna på musik med Nicole och Jess (som hon gillar att kallas tydligen).
Men hemma är väl bäst. Och jag kan inte släppa tanken av Nicki och Justin.
Men aja, tänker jag och rycker på axlarna utan att jag märker det. Men Jessica är helt inne i Taylor Swift låten stay stay stay så att hon inte märker mig.
"Thank's for the ride" säger jag när hon parkerar bilen utanför huset.
"Varsågod"


Jag hoppar ur bilen och vinkar till Jessica innan hon åker iväg. 
Jag går till hissen och lyssnar på den fåniga musiken som spelas där. Som tur är är hissen snabb så efter nån minut har jag kommit på rätt våning. Jag drar ner handtaget men det är låst. Typiskt. 
Jag plingar på. Ingen kommer. Jazzy borde sluta klockan halv 4 och komma hem typ 4. Justin vet jag inte när han kommer hem. Jag kollar på klockan som bara visar 3. 

"Hey, beautiful" säger Justin och kollar ner på mig. Jag har suttit på golvet och väntat i mer än en timme. Och när man bara sitter och har inget att göra kan det verka som flera år.
Jag ställer mig upp. 
"Varför sitter du här?"
"Jag har inga nycklar och ingen är där" förklarar jag. Justin skrattar roat åt mig. 
Han låser upp och en lättad rysning flyger genom min kropp. 
"Vad har du gjort idag?" undrar jag. Det ser ut som om han funderar en stund. Som om han bestämmer sig om han ska säga sanningen eller  inte. 
"Lil Twist kom hit idag så jag hängde med honom" svarar han enkelt. Jag lägger armarna i kors och svarar inte. Jag stelnar till när han kommer närmare. Till slut snuddar våra läppar vid varann. 
"ingen är mer värd än du" när han pratar kan jag känna hans andedräkt. Rök. 
Jag backar. 
"Har du rökt" frågar jag misstänksamt. 
"Nej" ljuger han. 
"Jag kan känna doften härifrån" säger jag. Han spänner käkarna. 
"Jag vet, jag bara behöver" säger han och låter förtvivlad. 
"varför" mumlar jag och sätter mig på en av barstolarna. 
"Det är bara så. Jag lovar att jag ska försöka sluta" svarar han. 
"Ärligt" säger jag förvånat.
"Jag ska försöka säger han och kysser mig. "Vänta" jag avbryter kyssen och tar munsprejen som ligger på bordet. 
"Mintsmak" ler jag. Jag sprejar lite i hans mun och så fort jag är färdig så kysser han mig igen. "Bättre" hummar jag i kyssen. 
Efter den ganska långa kyssen säger jag: "Imorgon är sista dagen ledigt, sen måste jag börja filma" 
"Låt oss göra den dagen speciell" flinar Justin. 
"vad ska vi göra?" undrar jag nyfiket. 
"Vi kan, bowla, gå på restaurang, gå på bio, gå på en fest eller nått" babblar han. 
"Vi kan väl först bowla, sen gå på bio sen äta lunch på typ starbucks och sedan få lite publicitet och sen äta middag på en restaurang" säger jag glatt. 
"Taget"

1 kommentar: