fredag 19 juli 2013

18 - Romantic


Jag står stumt och kollar på cyklarna framför mig. En är blå och en är röd.
"Får jag fråga varför det står ett par nya cyklar framför huset?" 
"Jag tänkte att vi skulle kunna åka på en liten rundtur" svarar Justin och går fram till den blåa cykeln. 
Misstänksamt går jag efter honom. 
"Var är min hjälm?" Undrar jag och ser mig omkring. 
"Baby, i min värld existerar inte hjälmar när man cyklar" skrattar Justin och hoppar på sin cykel. 
"Jag har inte cyklat på flera år" varnar jag honom. 
"Cykling är typ som skridskor, man glömmer aldrig hur man gör det när man väl börjat." Lugnar han mig innan han åker iväg. 
"Vänta!" Tjoar jag och hoppar osäkert på cykeln innan jag cyklar iväg efter honom. Jag hinnrr snart ikapp honom eftersom han inte cyklar så snabbt. 
"Våga aldrig göra det där igen" muttrar jag. 
"Ser du, du cyklar inget att oroa sig för" 
Jag härmar honom fast med en bortgjord ton. Han himlar med ögonen vilket får mig att le roat. 

Jag cyklar bredvid Justin hela tiden. 
"Var är vi?" Frågar jag och kollar mig runtomkring. Till höger är stora välklippta buskar och till vänster en fontän med rosor i alla olika färger runtomkring. 
"Jag vet faktiskt inte riktigt, jag och min flickvän när jag var typ 13 brukade vara här" 
"Vad hette hon då?" Undrar jag. 
"Jelly?" 
"Nej bara....nyfiken" justin skrattar. 
"Jasmine" svarar han. Jag nickar och snart kommer vi fram. Antar jag eftersom det inte finns någon annan stans att gå annars (förutom tillbaka då). 
"Wow" får jag bara ut. Framför mig är en utsikt över hela stan typ. Jag kan se en liten bit av Justins hus eftersom det är så stort. 
Vi hoppar av våra cyklar vilket jag är glad för för att min rumpa börjar bli öm efter att ha suttit på den hårda sadeln. Jag står där bara i ett par sekunder och blickar ut. 
Snart känner jag en arm om min midja. Justin står bredvid mig och jag kan se att han njuter av utsikten. 
"Fint" viskar jag.
"Inte finare än du" viskar han tillbaks. Jag får gåshud när han säger det.
Jag förstår varför Demi har en crush på Justin. Han är perfekt. Mer än perfekt. Snygg, omtänksam, snäll,romantisk och sig själv. Han är egentligen ingen bad guy.
Snart börjar Justin babbla om hur det var när han var liten här vilketjag redan vet eftersom jag bodde här samtidigt som Justin. Jag tror till och med jag sett honom sjunga en gång på gatan med Demi och mamma. 
"Ska vi gå?" Umdrar Justin. 
"Jag har lust att stanna men jag antar att jag inte har något val" jag kollar på utsikten en sista gång innan jag tar Justins hand och sätter mig upp på cykeln igen. Men han släpper inte min hand när vi börjar åka. Jag rycker men han håller ett stadigt grepp om min hand. Jag fortsätter vilket jag inte skulle ha gjort. Jag tappar balansen och faller på marken. Jag hör när cykeln skramlar till när sen träffar asfalten. 
"Hur gick det babe?" Oroar sig Justin. 
"Jag vill döda dig" morrar jag argsint och sätter mig upp. "Du skulle ha gett mig en hjälm" 
"Underbart, du mår bra. Upp med dig annars får du åka hem själv" och med det klart börjar han trampa. 
Är han allvarlig? 
Jag ställer mig upp och hoppar på cykeln innan jag cyklar iväg efter honom. Nu ska han få. 

Jag gäspar. Justin hade tvingat med mig till hans konsert även fast han visste att jag var trött efter den långa cykelturen. 
"Är du trött?" Skrattar Scooter
"Japp" svarar jag ärligt.
"Vem är inte det nu för tiden" han kollar på Justin som om han vore hans pappa. 
"Tack för att du ställde upp" säger Scooter. 
"Va?" Jag höjer ögonbrynen. 
"För att du låtsas vara hans flickvän, hans fans börjar komma tillbaks igen" Scooter dämpar rösten. 
"Inga problem" fnittrar jag nervöst men inom mig är jag inte alls glad. 
Jag kollar på Justin han sjunger be alright. Min favvo låt. Jag sjunger med i låten. Jag kan nästan hela texten till och med. 
"Du blev också ihop med justin för 2 anledningar till" fortsätter Scooter. 
"Vilka?" Undrar jag. 
"1 för att han ska sluta hänga med andra tjejer och gå på nightclubs 2 för hans nya album 'number 5'"
"Jag visste inte att han ska ha ett nytt album" säger jag. 
"Vi har kommit överens om att hålla låg profil om det men jag trodde ändå att justin skulle berätta" återigen  kollar han på justin med den där blicken
Snart är konserten slut. Justin springer fram till mig och kramar mig. "Vad gör du Justin" säger jag lågt. 
"Någon filmar" svarar justin lika tyst. Jag nickar och släppar honom innan jag kysser honom på kinden. Sen går vi till hans loge där han ska få på sig nya kläder. 
Medan jag väntar distraherar jag mig med min mobil. Jag spelar Jetpack. Har insett att det är ett bra spel trots allt. 
Han blir klar ganska snabbt. 
"Vad vill du göra nu?" Undrar Justin och kysser min tinning. 
"Sova!" Svarar jag snabbare än blixten. Justin skrattar roat åt mig medan jag lutar huvudet mot hans axel. 

Megans perspektiv: 

Jag kysser Logan mjukt på läpparna. "Vi ses sen gumman" säger han. 
"Hejdå" jag vinkar när bilen rullar iväg. "Demi!" Skriker jag så fort jag ser henne. Jag springer fram till henne. 
"Megan, vad gör du här?" Frågar Demi med ett leende. 
"Jag skulle gå och ta en shoppingrunda" svarar jag. "Och du?"
"Promenad" 
"Det var längesen jag såg dig såhär glad! Vad har hänt?" undrar jag.
"Det känns som om jag kommit över hela den där Justin grejen" förklarar Demi.
"Bra!"
"Vem skjutsade dig?" frågar Demi.
"Logan såklart" svarar jag.
"Just det, hur träffades ni egentligen?"
"Det var ju på den där festen som du jag Scarlett och Selena var med på. Sen gick jag fram till honom och frågade 'vad sägs om en kyss' och sen kysste han mig och resten är fakta" svarar jag.

"Romantiskt" säger Demi ironiskt.
"Japp."
"Ska vi köpa en slush?" undrar Demi.
"Visst jag betalar"

1 kommentar: