måndag 24 juni 2013

More than distance between us - 12






Vi sätter oss ner bredvid dem.
"Heej, jag heter April, hon bredvid mig är Jessica och det där är Nicole" säger hon som heter April bredvid mig. Jag hälsar på dom.
"Gud vilka snygga kläder!" utbrister Jessica och pekar på mina kläder.
"Eller hur har du sett?" säger April. Nicole nickar instämmande.
"Tack" svarar jag generat och märker att mina kinder blossar upp. Jag är inte den typen som gillar att få komplimanger riktigt.
Snart kommer Chaz och Ryan och sätter slår sig ner bredvid Justin. De snackar om ointressanta saker.
 "Kom vi går till dansgolvet!" April tar tag om mig och springer dit. Jag kollar över min axel och ser Justin som skrattar roat åt mig. Jag sticker ut tungan retsamt innan jag vänder huvudet igen.

Kvällen går snabbt. Snart har vi redan dansat i 2 timmar. Jag måste medge att de kan dansa. Jag ser nog ut som ett fån.
Snart går jag och Jessica av dansgolvet.
"Kolla där är Ryan!" säger jag och måste nästan skrika eftersom musiken pumpar så högt. '
Jag nickar mot Ryan som står med ett par tjejer och minglar.
"Min Ryan?!" utbrister Jessica.
"Gillar du honom?"
"Vem gillar inte honom!" svarar hon och springer fram till honom. Snart får jag också syn på April och Chaz. De hånglar för fullt.
"Äckligt" tänker jag högt. Jag letar efter Justin men kan inte hitta honom. Till slut ser jag honom på dansgolvet. Ett brett leende formas på mina läppar men suddas snabbt ut när jag ser vem som är mittemot honom.
En svarthårig tjej som är ganska kort dansar med honom men det ser mer ut som om hon twerkar.
Till och med jag kan göra bättre än det där men Justin verkar gilla det.
Nicole kommer fram till mig.
"Vad har hänt?" frågar hon medlidande. Hon följer min blick och snart ser hon vad jag ser. Jag börjar bli tårögd när jag inser att den svarthåriga tjejen ställer sig på tå och kysser Justin med mycket kraft.
"Åh, ledsen gumman. Men jag vet ett sett som hjälper" säger hon och jag hinner inte stoppa henne innan hon går ut på dansgolvet och dansar in i dem.
"Oj förlåt" tror jag hon säger. Justin ser konstigt runtomkring tills han finner min blick. Han ger mig en konstig blick. Jag vänder på klacken och springer ut. Jag kan inte hålla tårarna inne så jag låter dem rinna nerför min kind. När jag kommer ut märker jag att både Jessica och Nicole följt efter mig. Nicole tröstar mig medan Jessica står vid dörren.
"han kommer" informerar hon mig.
"Fan, vad bra" säger jag ironiskt och som Jessica sagt så kommer han snart.
"Vad var det för" säger han och hans blick glider mellan mig och Nicole. Jag ger Jessica och Nicole menande blickar. De nickar förstående och går in i klubben igen.
"Jag väntar" jag tror han menar på svaret så jag svarar.
"Hur kunde du göra så" snyftar jag. Han ger mig en oförstående blick.
"Hur kunde du kyssa en annan tjej!" Han skrockar.
"Hon kysste mig" säger han. Jag brister ut i mera gråt. "Vi är inte ens ihop" fortsätter han och ser nu medlidande på mig.
"Jag vet men jag började faktiskt gilla dig!" Han kollar på mig med stora ögon.
"Förlåt babe" säger han och gör sig beredd för en kram. Jag kramar om honom hårt. Det känns bättre.
"Ska vi åka hem" mumlar han.
"Skojar du?" jag avbryter kramen. "Jag kom hit för att bli full!"

Resten av kvällen hade också gått snabbt. Jag och Justin hade suttit vid baren och druckit shots. Men jag tror att Justin blev fullare än jag. Vid slutändan hånglade vi till och med. Men vi brydde oss inte.
"Det var kul" säger jag så fort vi kommer in.
Jag tar av mig mina ytterkläder.
"Det var bra, men det kan bli bättre" jag vet vad han vill. Jag kysser honom och denna gången med mycket mera lust. På baren fick jag bara fjärilar i magen. Nu.. var det helt annorlunda. Han lyfter mig men fortsätter kyssa mig. Jag ler i kyssen tills han släpper mig på sängen. Jag låter hans tunga komma in i min mun. I vanliga fall skulle jag sluta direkt men inte längre. Det känns fel men ändå så rätt. Jag tar av hans tröja och han kysser mig på halsen. Ett litet stön lämnar mina läppar. Han leker med kanten av min magtröja tills den åker av. Snart åker kjolen av lika snabbt. Jag flyttar på mig lite så att han kan lägga sig på mig. Han knäpper upp min bh.
oh no...

Bilresan till Justins konsert blir i tystnad tills jag avbryter den.
"Minns du inget från igår?" undrar jag.
"Jo, men bara tills vi var där ute, sen minns jag inget mer" berättar han.
Jag nickar. Då minns han inte att vi varit vid baren, hånglat och sedan haft det.
"Okej" säger jag.
"Vart bor Jazzy?"
"inte långt ifrån hotellet, du kommer älska henne hon är typ som du" säger  Justin.

"Just like you"



"Hur känner du Jessica och dom?" frågar jag. Han
skrattar.
"Jag hade sex med en av dom" hoppas det inte är Nicole tänker jag.
"vem?" Han skrattar ännu en gång. "Jelly?"
"Nee!" protesterar jag.
"Visst, Nicole" fuck.

Konserten hade gått perfekt. "Det var slutsålt. Justin börjar bara bli populärare och populärare" hade Kenny sagt. Men jag ville inte det. För att jag vet att så fort han blir tillräckligt känd är mitt jobb klart. Då måste jag tillbaka till Kanada. 
Nu är vi vi vid hotellet igen. Jag packar alla mina saker och kläder. "Är du klar?" undrar en väntande Justin.
"Ja" ropar jag tillbaks och drar min resväska till ingången. Hotell rummet hade varit stort och mysigt. Jag ville fortsätta bo där men Justin ville ju träffa Jazzy. Om jag ska vara ärlig vill jag också det.
Scarlett (som är expert på kändisar, hon har till och med en hemsida!) har sagt att hon är som en ängel.
Vi går mot hissen och sedan mot Justins bil. Som vanligt följer ett par paparazzis oss.
"Ner med huvudet bara" säger Justin. Jag gör som han säger och som tur är kommer vi fram till Jazzy på nolltid. Lägenheten är gigantisk. Jag undrar hur stor själva lägenheterna måste vara.Vi går mot receptionen. Där skriver Justin in oss som typ Carter och Bill eller nått. Entrén ser lyxig ut.
Vi går mot hissen och Justin trycker på knappen näst längst upp.
Vi stannar vid lägenhet nummer 10. Justin hade sagt att varje lägenhet är 2 våningar stort. Alltså borde Jazzy och hennes familj ha den största lägenheten. Men jag kan inte sluta tänka på att man kan låta en 15 åring vara ensam i en lägenhet i en vecka.
Mina tankar avbryts när dörren öppnas några sekunder efter vi plingat. Som om hon väntat vid dörren hela tiden på att vi ska komma. Snart dyks ett huvud upp.
"Hej törterduvor! Jag har väntat på er!!"

3 kommentarer:

  1. Gilllade inte kapitlet så mycket men det var ändå bra:-)

    SvaraRadera
  2. Du skulle kunna förbättra den tex nör justin dansa med den andra tjejen skulle selena ochså gå till en annan kille och föesöka göra justin avundsjuk typ du vet nptt sånt för att selena såelade konstigt att hon gick och grät. Men slit bra novell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet jag var jätte osäker på kapitlet..
      Men första gången jag skrev kapitlet raderades allt. Jag minns inte riktigt vad jag hade skrivit innan därför blev det lite konstigt!
      Men taaaaack så mycket för att du följer novellen!

      Radera